2015年3月22日日曜日

WS音景色のイベントに参加しました!

 ぽかぽか陽気の一日。今日は、くつきの森でWS音景色の音探しイベントに参加してきました。まずは、「音」を探して、森を散策。「静かに歩いて、音を探す」はずが、ちぇりっしゅの子ども達は、魚や泥の水溜りや、木登りに夢中。とてもとても楽しいので・・・仕方ないかな。で、見つけたのは、鳥の巣と鹿の大腿骨と、へび。へびは、先生方も今年初めて見つけられたそうです。一同、早い動きにビックリ!お昼ご飯は、美味しい野菜カレーとハヤシライス。みんなびっくりするほど食べました。午後からは、ボックスドラムづくり。ちゃりっしゅのみんなは金槌の使い方もお手のものでとても素敵な楽器ができました。の~んびり、ゆったり。素敵な一日でした。
 
 Today was very warm and fine. We participate in an event of the soundscape in the woodland of Kutsuki village.  At first, looking for " the sound of nature" we took a walk through to forest, but children were looking for a fish and muddy ground, climbing a tree, because it was very very fun for them. They found a bone of deer, a snake, a nest of birds and more. Our teachers said, It  was a snake which saw for the first time this year!
We ate some delicious lunch of Vegetables curry and hashed-rice. From the afternoon, we made box drums that was a very wonderful musical instrument.  All of day was a wonderful for us!

【Nonprofit Organization of The Children & Parents Supporting Workshop 】 

0 件のコメント:

コメントを投稿